Technologie

Mikrosilnik endodontyczny

Absolutny hit na rynku, EndoPilot niemieckiej firmy Schlumbohm. Endopilot otrzymał I miejsce na targach stomatologicznych Expodent 2009 w Toruniu w kategorii "Najlepsze urządzenie stomatologiczne". Jest to nowoczesny system do maszynowego opracowywania i udrażniania kanałów korzeniowych przy użyciu rotacyjnych narzędzi niklowo-tytanowych.

Radiowizjografia (RVG)

To zestaw urządzeń pozwalający w sposób prosty i bezpieczny dla Pacjenta uzyskać zdjęcia rentgenowskie w ciągu kilku sekund na ekranie monitora. Wyeliminowany jest czas 4-5 minut, który był potrzebny na tradycyjne wywołanie kliszy. Również dzięki tej technologii nie musimy odsyłać pacjenta do zakładu radiologicznego i przekładać na następną wizytę niektórych zabiegów stomatologicznych. Oprócz ogromnej dokładności zdjęć niezwykle istotną sprawą dla naszych Pacjentów jest redukcja promieniowania do 90% w stosunku do zdjęcia na kliszy. Oznacza to, że Pacjenci wykonując u nas 10 zdjęć RVG otrzymują dawkę promieniowania X porównywalną z dawką 1 zdjęcia na kliszy.

Laser biostymulacyjny LIGHTPOWER

Promieniowanie laserowe poprzez swoje właściwości sterylizujące działa przeciwzapalnie i przeciwobrzękowo. Zastosowanie lasera biostymulacyjnego przed rozpoczęciem opracowywania ubytku próchnicowego podnosi próg bólu i czyni zabieg znacznie mniej bolesnym. Lasery te są bardzo użyteczne w zabiegach przeciwbólowych przy stomatopatiach protetycznych, ropniach przyzębia, paradontopatiach, obrzękach, opryszczce wargowej, zapaleniach miazgi. Działanie lasera powoduje przyspieszenie gojenia się ran po zabiegach ekstracji, , a ponadto przy przewlekłych zapaleniach tkanki okołozębowej. Użycie lasera zapobiega stanom zapalnym i jest bardzo przydatne w leczeniu nerwobólów. Dzięki tym aparatom zmniejszyć można krwawienie i przyspieszyć gojenie po zabiegu, a także likwidować ogniska zapalne. Zastosowanie lasera poprawia terapeutyczne skutki zabiegów, zmniejsza ryzyko infekcji, przyspiesza regenerację uszkodzonych tkanek.

Wskazania:

• stany zapalne miazgi, zatok, zębodołu,
  • neuralgie,
  • choroby dziąseł, przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej
  • grzybica jamy ustnej
  • neuralgia nerwu trójdzielnego,
  • bóle w stawach skroniowo-żuchwowych,
  • odczulanie odsłoniętej zębiny
  • ból i obrzęk pozabiegowy,
  • opryszczka, afty,
  • zapalenie ślinianek,
  • likwidacja szczękościsku,
  • gojenie zębodołu po ekstrakcji,
  • ból i obrzęk po złamaniach szczęki
  • przyspieszanie gojenia po tradycyjnych zabiegach chirurgicznych w jamie ustnej (np. po plastyce wędzidełek, resekcji, sterowanej regeneracji kości, zabiegach płatowych, gingiwektomiach, przeszczepach i implantach)

Kamera wewnątrzustna

Kamera ta umożliwia wykonywanie zdjęć nawet z odległości pół centymetra. Jest to bardzo cenne urządzenie pozwalające pokazać pacjentowi, jak wyglądają jego zęby i błona śluzowa. Dzięki temu można prowadzić czytelną dla pacjenta edukację i lepiej poinformować pacjenta o stanie jego jamy ustnej. Dzięki temu pacjent może w prosty sposób wyobrazić sobie i zrozumieć istotę prowadzonych i proponowanych zabiegów w obrębie jamy ustnej, a także zobaczyć postępy leczenia w poszczególnych etapach.

Piaskarka

Dzięki piaskarce w skuteczny i bezbolesny sposób pozbędziemy się osadu nazębnego (po kawie ,herbacie,papierosach).Jest niezastąpiona przy przygotowywaniu powierzchni szkliwa do dalszych zabiegów np. fluoryzacji ,wybielana , oczyszczania uzupełnień protetycznych przed cementowaniem. Odpowiednia budowa dysz rozpylających pozwala strumieniowi wyrzucanego pod ciśnieniem specjalnemu proszkowi dotrzeć do każdego fragmentu powierzchni zęba, również do trudno dostępnych powierzchni międzyzębowych, gwarantując tym samym doskonały efekt czyszczący. Przebarwienia zostają usunięte, zęby pozostają białe i lśniące.

Endometr

W naszej praktyce stosujemy najnowszej V generacji elektroniczny endometr RAYPEX 5, który służy do precyzyjnego pomiaru długości roboczej kanału korzeniowego w trakcie leczenia endodontycznego (kanałowego). Dzięki temu możemy z ogromną dokładnością opracować a następnie wypełnić kanał korzeniowy. Duży kolorowy wyświetlacz dodatkowo ilustruje ruch instrumentu wzdłuż całego kanału korzeniowego.

Skaler

Skaler umożliwia usunięcie twardych złogów tzw. kamienia nazębnego, zbierającego się na granicy dziąsła i zęba, czasem pokrywającego cały ząb a nierzadko sięgającego poddziąsłowo. Wbrew pozorom jest to zabieg niezmiernie ważny, gdyż zalegające złogi są przyczyną stanów zapalnych dziąseł, całego przyzębia w skrajnych przypadkach doprowadzający do rozchwiania zębów, nieprzyjemnego zapachu z ust, a nawet prowadzący do powstania stanu chorobowego zwanego potocznie paradontozą.

Autoklaw runyes

Urządzenia o zaawansowanej technologii klasy B wg standardów europejskich. Dzięki potrójnie frakcjonowanej próżni dokładnie sterylizuje i suszy narzędzia pozwalają na dokładny proces sterylizacji .

Silamat Vivadent

To nowoczesne, uniwersalne urządzenie do mieszania amalgamatów, cementów szklano-jonomerowych oraz innych materiałów dozowanych w formie kapsułek. Pomaga uzyskać solidny i jednorodny efekt mieszania.

3M Capmix

Niezawodna wydajność, inteligentne urządzenie do mieszania kapsułkowych materiałów stomatologicznych służących do wypełnień oraz cementowania.

Elipar

Najnowsza lampa diodowa 3M ESPE o zwiękoszonej wydajności oraz skuteczności polimeryzacji (utwardzania) wypełnień.